TINH HOA TRONG TỪNG HẠT GẠO
THE ESSENCE IN EVERY GRAIN OF RICE

Một dự án thiết kế Logo, nhận diện và bao bì cho sản phẩm gạo lấy chất liệu từ văn hoá vùng miền Tây Bắc, với chúng tôi, GAO MƯỜNG là đại diện cho những thương hiệu nông nghiệp tại Việt Nam tìm cách ghi đậm dấu ấn của mình trong mắt người tiêu dùng bằng hình ảnh và nhận diện chuyên nghiệp. A logo, brand identity, and packaging design project for a rice product inspired by the rich cultural heritage of Vietnam’s Northwest region. For us, GAO MƯỜNG represents the spirit of Vietnamese agricultural brands striving to make a lasting impression on consumers through professional visuals and a distinctive identity.

Scope of product: Organic Food
Client: Gao Mường
Type: Logo | Brand Identity | Packaging

“Lớn lên trên ruộng bậc thang miền Tây Bắc, được tưới tắm bằng nước tinh khiết từ khe núi, canh tác bằng kinh nghiệm làm nông thuần thủ công của đồng bào người Mông, người Dao, người Nùng…”

Đó là những gì khách hàng của chúng tôi chia sẻ về sản phẩm của họ. Bởi thế, khi đặt vấn đề với Wetouch, GAO MƯỜNG không chỉ kỳ vọng vào một hình ảnh nhận diện chuyên nghiệp và đồng bộ, mà hơn hết họ muốn đưa những đường nét văn hoá vùng miền và gợi nhớ về chất lượng sản phẩm, gợi nhớ về những gì tinh tuý nhất mà họ mong muốn dành tặng cho khách hàng của mình.

"Grown on the terraced fields of Northwest Vietnam, nourished by pure mountain spring water, and cultivated through the traditional farming expertise of the Hmong, Dao, and Nung communities..."

That’s how our client describes their product. When approaching Wetouch, GAO MƯỜNG sought more than just a professional and cohesive brand identity. Above all, they aspired to weave the cultural essence of their region into every design element - an identity that not only reflects the superior quality of their rice but also evokes the purest, most authentic values they wish to offer their customers.

Hoạ tiết trên bao bì sản phẩm được lấy cảm hứng từ câu chuyện mùa gặt và chất liệu văn hóa đặc trưng của địa phương, được sử dụng trên các dạng sản phẩm truyền thông có tính trang trí và minh họa cao, tạo ấn tượng bằng ngôn ngữ hình ảnh, màu sắc như bao bì, túi, hộp, phương tiện vận chuyển, web-banner,…

The packaging patterns are inspired by the story of the harvest season and the distinctive cultural elements of the local region. These designs are applied across various communication materials with a strong focus on decoration and illustration. They create a lasting impression through visual language and color, appearing on packaging, bags, boxes, transportation vehicles, web banners, and more.

gao mường

Câu chuyện về Séng Cù là câu chuyện về những hạt “gạo trời” lớn lên trên đỉnh núi. Hạt gạo nào cũng tắm trong ánh mặt trời, vờn trong mây, uống sương sớm miền Tây Bắc, rồi theo lưng các bà, các mẹ mà xuống núi.
The story of Séng Cù is the story of “heavenly grains” growing atop the mountain peaks. Each grain is bathed in sunlight, dances among the clouds, and drinks in the morning dew of the Northwest highlands - before journeying down the mountains on the backs of mothers and grandmothers.

Scope of product: Organic Food
Client: Gao Mường
Type: Logo | Brand Identity | Packaging
Designed by: Wetouch
Creative Direction: LMC
Art Direction: Thanh Nguyễn
Outline Sketch: Lan Anh
Designer: BlueCy | Thanh Nguyễn | Hà Phương

“We tell stories with every touchpoint”

Previous
Previous

Viet Kitchen by Mekong Downtown

Next
Next

ALA International School