LEARNERS TO LEADERS

Scope of product: Education
Client: ALA International School
Type: Logo & Brand Identity

ALA International School là trung tâm tiếng Anh dành cho trẻ em với môi trường học tập theo tiêu chuẩn Hoa Kỳ. Tại ALA School các em sẽ được tiếp cận với nhiều công cụ hỗ trợ học tập hiện đại E-learning cùng phương pháp Blended Learning giúp phát triển cả về kiến thức và các kỹ năng mềm. ALA International School is an English center for children, offering a learning environment that meets US educational standards. At ALA School, students gain access to a variety of modern e-learning tools combined with the Blended Learning method, which helps them develop both academic knowledge and essential soft skills.

“LEARNERS TO LEADERS” là thông điệp mang nhiều ý nghĩa sâu sắc của thương hiệu, với mong muốn hình thành tư duy chủ động và phát triển khả năng lãnh đạo trong tương lai của trẻ. "Learners to Leaders" is a powerful brand message, reflecting the desire to nurture proactive thinking and foster leadership skills in children, preparing them to become future leaders.

Biểu tượng chính trong Logo ALA được cách điệu từ hình ảnh đại bàng với mục đích thể hiện tinh thần của một nhà lãnh đạo tương lai với đầy đủ các tố chất: mạnh mẽ – tầm nhìn – quyết đoán – vươn cao; đây cũng là những mục tiêu mà ALA hướng tới để phát triển năng lực cho các học viên của mình.

The primary symbol in the ALA logo is a stylized eagle, representing the spirit of a future leader embodying key qualities: strength, vision, decisiveness, and ambition. These are also the core values that ALA strives to instill in its students, empowering them to reach their full potential.

Màu đỏ thể hiện cho sự nhiệt huyết, năng lượng xuất hiện xuyên suốt trong các sản phẩm và hệ thống nhận diện của ALA International School như một sự khẳng định về tinh thần lãnh đạo và chủ động – “LEADER”

The color red symbolizes passion and energy, consistently appearing across the products and identity system of ALA International School. It serves as a powerful affirmation of leadership and a proactive mindset—qualities that define the spirit of a true leader.

Hoạ tiết nhận diện được hình thành dựa trên ngôn ngữ thiết kế của logo. Điều này giúp nó phù hợp với Logo và dễ dàng liên kết, mang những đặc trưng vốn có của thương hiệu.
The key visual is developed based on the design language of the logo, ensuring consistency and seamless integration across the brand’s identity system. It embodies the brand’s core characteristics and reinforces recognition across every visual touchpoint.

Dự án nhận diện thương hiệu cho ALA International School không chỉ là một bài toán thiết kế, mà còn là hành trình kể câu chuyện về tinh thần lãnh đạo, sự nhiệt huyết và tầm nhìn của một thế hệ tương lai. Chúng tôi tin rằng bộ nhận diện này sẽ không chỉ giúp ALA dễ dàng ghi dấu trong tâm trí học viên và phụ huynh, mà còn truyền cảm hứng để các em tự tin vươn xa, trở thành những nhà lãnh đạo ngày mai.

The brand identity project for ALA International School is not just a design challenge - it’s a journey of storytelling that embodies leadership, passion, and the vision of a future generation. We believe this brand identity will not only help ALA establish a strong presence in the minds of students and parents but also inspire the next generation to rise with confidence and become the leaders of tomorrow.

Scope of product: Education
Client: ALA International School
Type: Logo & Brand Identity
Designed by: Wetouch
Creative & Art Direction: Thanh Nguyễn
Graphic Designer: Thu Hương, BlueCy

“We tell stories with every touchpoint”

Previous
Previous

Gao Muong BIS

Next
Next

Imperial Citadel of Thang Long Calendar 2023