A LITTLE BEAUTIFUL HUE

Scope of Product: Travel & Homestay
Client: Son Home Garden
Type: Logo & Brand Identity Design

Son home garden

Son Home Garden là một homestay nhà vườn nằm cách trung tâm thành phố Huế khoảng 30km. Với những đặc trưng về không gian mang nét riêng cổ kính của miền đất Cố Đô, Son Home Garden mong muốn có thể đưa một góc phần văn hoá vàng son vào logo và key visual của mình để trở thành một dấu hiệu nhận biết của thương hiệu.

Son Home Garden is a garden homestay located about 30 kilometers from the center of Huế city. With a space that reflects the ancient charm unique to the former imperial capital, Son Home Garden aims to incorporate a touch of Huế’s golden cultural heritage into its logo and key visual, establishing a distinctive mark for its brand identity.

Breathing new life into
cultural heritage

Logo được cách điệu từ một dạng hoạ tiết đặc trưng mà chúng tôi tìm thấy trên mái vòm, tường và lan can khi tìm kiếm chất liệu cho dự án tại Kinh Thành HuếLăng Tự Đức. Ngoài ra, chúng tôi còn bị ấn tượng bởi các gam màu trầm của những nén hương được các nghệ nhân chế tác thủ công ở Làng Thuỷ Xuân (nằm ngay lối vào của Sone Home Garden).

The logo is stylized from a distinctive pattern we discovered on the domes, walls, and railings while sourcing materials for the project at the Imperial Citadel of Huế. Additionally, we were inspired by the deep, earthy tones of handcrafted incense sticks made by artisans from Thuy Xuan Village (located right at the entrance of Son Home Garden).

Một phần của logo sau đó được chúng tôi sử dụng để phát triển thành key visual nhận diện cho các sản phẩm thiết kế của thương hiệu.

A portion of the logo was later developed into a key visual element, serving as a recognizable design feature across the brand’s products.

Với dự án này, chúng tôi đã kết hợp hài hòa những giá trị văn hóa truyền thống với ngôn ngữ thiết kế hiện đại một cách đơn giản, nhằm tạo nên một bản sắc vừa gần gũi vừa mang chiều sâu thẩm mỹ. Bằng cách này, dự án không chỉ tôn vinh nét đẹp xưa cũ mà còn giúp chúng hòa nhập vào đời sống hiện đại một cách tự nhiên và tinh tế. With this project, we harmoniously blended traditional cultural values with a modern design language to create an identity that feels both familiar and rich in aesthetic depth. In doing so, the project not only honors the beauty of the past but also allows it to naturally and gracefully integrate into modern life.

Scope of product: Travel & Homestay
Client: Son Home Garden
Type: Logo & Key Visual Design
Designed by: Wetouch

“We tell stories with every touchpoint”

Previous
Previous

AA Windows BIS

Next
Next

hÔm Plasgo